En vecka på Pandans förskola

Måndagar

Dagen börjar med morgonsamling i helgrupp i samlingsrummet. Alla har sina bestämda platser. Saker vi tar upp är:
- Vad är det för dag idag?
- Vilka är hemma, varför?
- Hur många är vi idag?
- Vill någon berätta vad de gjort i helgen?
- Vad ska hända idag?
Därefter går vi ut. Vi leker fritt, har gympa eller leker en lek. Före maten samlas vi igen för matsamling, då vi pratar om vem som lagat mat, vad vi får till lunch och sedan får ett barn ropa upp vilka som får gå och sätta sig. Efter maten vilar vi till avslappningsmusik c:a 20 minuter och sen är det fria aktiviteter inne eller ute.

Tisdagar

Morgonsamling. Se måndag.
Därefter delas gruppen i tre åldersgrupper som har temasamling i var sitt rum. I temasamlingen arbetar vi med ämnen som barnen valt eller visat intresse för. Det ingår även sång, ramsor, lekar och skapande.
Matsamling. Se måndag
Efter maten vilar de stora till avslappningsmusik c:a 20 minuter. De små sover.

Onsdagar

Oktober till mars ser dagen ut som tisdagen. April till och med september har vi utedag 9:30-14:00. Då är vi ute på närliggande parker och lekplatser. Ibland åker vi till stranden eller skogen. Vi äter ute.

Torsdagar

Samma som tisdagen.

Fredagar

Se måndag.
På fredagar hinner vi också med en sångstund alla tillsammans.
Pandans förskola: Per Albin Hanssons väg 57 b, 214 63 Malmö, tel: 040-92 33 37